Trädgårdsmässa i Malmö i helgen!

God Fredag kära vänner! Har ni något vettigt för er i helgen? Ett tips är att åka till Malmö och gå på trädgårdsmässa, det tänkte jag göra om vädret tillåter.
Spirean slog ut inne i vår lilla mathörna:


Var på mitt första möte i uppsticklingarna i Måndags, ett mycket inspirerande föredra hölls av Cecilia Wingård som hör att häpna bor en mil från Maglasäte:) Cecilia pratade om narcisser som det finns betydligt fler av en man kan tänka sig. Jag fick även köpt en liten narciss, en honungsdoftande sådan....bilder kommer vid blomning!
Cecilia är aktuell med en narcissutställning på Sofiero.

Jag fyndade lite lökar i veckan på Netto faktiskt de kan ha riktigt roliga saker ibland kvaliten däremot vet ja ingenting om.
Daliorna från blomsterlandet vann jag på mötet i trädgårdsföreningen.


Jag vill avsluta med att citera min kloka far: Morgondagen vet du ingenting om, gårdagen kan du inte göra något åt, men det är din dag idag!

Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0