PÅ UPPTÄCKSFÄRD I TRÄDGÅRDEN

    Jag gick som sagt på upptäcksfärd i trädgården idag söndagen den 8 mars. En liten snödroppe blommar...jag har någon speciell sort som kommer lite senare. Några tulpaner har också börjat visa sina vackra blad :)

Mitt land vid trappen fick sig en första upprensning i veckan...var rädd att missa när krokusen börjat blomma...hittade dock inte min julros kan det vara denna Nä troligtvis inte det är nog daggkåpa eller näva!


Nu är det basra lite löv kvar i landet och snart blommar krokusen!



Kasper gick också på upptäcksfärd, han tycker det är gott med gräs säger han!


 Måste ju också berätta att nu har både minipenséefröer och rosenvial kommit i jorden, den här veckan tänkte jag ta i tu med mina gula smultron....dessutom väntar uppsticklingarnas årsmöte i morgon och kanske ett besök på trädgårdsmässa i Malmö på Lördag.
KRAMAR från Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0