Ny rabatt på gång

Ja så var det söndag, och man laddar inför en ny arbetsvecka och trädgårdsvecka förstås:) Jag funderar på ett nytt land på framsidan detta för att rädda mina hostor och alunroten för att bli helt uppätna av vårt stora men vackra gräs. Även julrosorna får nog flytta med till den nya rabatten för att överleva även om de är väldigt fina där de står så inte så mycket annat blommar vid den tiden....detta kan man ju förstås åtgärda med lite nya tulpanlökar som får dela fägring med krokusen.

Idag bjuder jag på en bild av en utav mina favoriter i perennvärlden echinacea




Nästa gång när vi ska träffas i trädgårdcirkeln ska vi prata om våra favoritperenner, vilket inte är helt lätt för man måste ju välja ut en, en utav alla dessa underbara växter som finns...ja det tål att tänkas på.

En trädgård kan kosta mycket pengar så man får i bland hålla i plånboken och bli duktig på att byta växter men varandra för att utöka sitt utbud jag skulle lätt kunna spendera ännu mer pengar i tädgården om plånboken varit betydligt tjockare men det är väl lite charmen att få längta efter något också...det är ju en del av glädjen så därför tänkte jag skriva ner lite att längta efter!

                                 Maris önskelista
Två havtornsbuskar en hane och en hona
Fler svartvinbärs buskar (som bär frukt)
Krusbärsbuskar
Jordgubbsplantor av en senare sort än de jag har
Syren budleja kanske en vit
Valnötsträd om jag bara viste var jag skulle ha den
Körsbär även här lite problem med placeringen
En fläder
En minisyren
Pioner gärna någon gul
En liten fetbladsväxt på stam jag sett hos Anette och på felix Lundgren
Så vill jag förstås utöka min pelagonsamling med fler små rariteter.

Nattinatt
                     Mari


Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

Nu har jag varit inne och tittat, fina bilder och många önskemål.

2009-08-10 @ 11:40:24
Postat av: Annette

Vad är det för fetblad på stam du sett hos mig?? Trädtaklöken eller?? Vi får väl ordna en stickling isf.......

2009-08-12 @ 21:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0