Redan augusti!

Det soliga ljuvliga vädret har kommit tillbaka och jag är lycklig över detta. Hade några tjejer ur trädgårdsföreningen här i tisdags och tro det eller ej det slutade regna efter lunch och när vi skulle träffas halv sju sken solen och trädgården kunde visas upp från sin bästa sida... njae kanske inte riktigt visserligen hade jag varit ute med ogräshackan men det är lite svårare nu med stor mage och allt.

Vi hade en trevlig kväll med örtema, tjejerna hade med sig såå fina presenter till mig att jag blev lite överväldigad...pelagonen " angeleyes " , en underbar örtbukett , björnrot meum athamanticum, chilihonung och barbadosoregano. Jag bjöd på mat öven den med örter i fokus: örtmarinerad kycklinfilé med örtkryddad potatissallad och jordgubbar i basilkia socker. Jag måste erkänna att jag var lite nervös innan träffen det är tjejer med betydligt mer trädgårdskunskap än jag men jag bestämde mig för att strunta i det och suga åt mig alla tips jag kunde få...det var många och kvällen blev lyckad!
 
Anders har gödslad gräset som bara den, den här sommaren och pappa tycker att vi klipper det lite för sällan vilket resulterar i att han gör det istället och det underlättar ju en hel del.

En liten aprikos har vi som säckert mognar på bara några dar om vädret håller i sig...vi får väl dela på den Anders och jag!



Det växer och frodas i trädgården men jag har lite problem ja eller ovälkommet besök i växthuset. Det har flyttat in vita flygare och jag fick ägna några timmar (med god hjälp av maken) till att tvätta plantor med såpvatten bättre blev det men inte helt bra. Melonerna vill inte heller sätta frukt vilket är tråkigt då jag är smått beroende av just melon!




Vi har stora planer för framsidan som inte kommit så långt än men mysigt är det faktiskt ändå!

     

Nyinköpt pipranka efter tips från Vivvi!

            

 Jag har en liten förkärlek till kronor, konstigt är ju inte precis för monarkin...



Soliga kramar från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0