Första paprikan mogen

Det kändes speciellt igår när jag och Anders kunde dela på den första mogna lilla egenodlade paprikan från växthuset!





Jag fick låna en spännande bok av Anette, blommor i mat....blir överaskad över hur mycket i trädgården man faktiskt kan äta. Alla ni som tittat på Gustav Mandelman och Tarek har väl blivit varse en del av detta!




Jag fick en lite rolig och speciell stol av papsen, den har fått genomgå lite renovering och placerades sedan i pergolan.
Idag kunde jag njuta av lite vita vinbär på plats i pergolan. Svarta vinbär har jag dock inte fått ett enda på min buske, tur är väl då att vi fått plocka massor hos svärmor och att jag dessutom har blivit lovad lite nya buskar från Vivvis.

         

Kram 
                 Mari


Kommentarer
Postat av: Anna Bolling

Hej vännen! Kul att läsa din blogg igen :) Jättefina foton. Tack för fikat häromdan, det får vi göra om SNART! ;)

Kramar

2009-08-08 @ 09:02:13
Postat av: Mari

Ja det får vi verkligen!

2009-08-08 @ 17:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0